Programa 202
En el món de les bandes de swing, el cas de Billy Eckstine resulta d'una certa singularitat.
En
uns anys en què el conflicte del sindicat de músics prohibia gravar,
els innovadors del jazz de l'època, els iniciadors del be-bop, no en
tenien massa feina encara que el seu entusiasme no en tenia límits.
El
nostre protagonista de hui, músic i -sobretot- cantant, de raça negra,
va tindre la exceŀlent idea de donar-li'ls feina creant una orquestra de
swing, què normalment eren per a que la gent ballara amb elles, farcida
del bo i millor dels músics què estaven revolucionant el jazz per
sempre més, des de Fats Navarro a Dizzy Gillespie, de Dexter Gordon a Miles Davis, al llarg dels anys 1944-46, que són els anys on anem a centrar la música del programa.
En
el resultat es nota la força i la creativitat de tot eixe grapat de
músics que anaven a capgirar el món i els sons del jazz, fent una música
d'avantguarda dintre d'un món, com el de les orquestres de swing,
normalment no massa donades als experiments i molt preocupades per
l'èxit comercial.